Tréningjeinkről
Programunk célja, egy olyan motorkezelési tudás átadása, mely segítségével a balesetek megelőzhetőek, a kialakult veszélyhelyzetek pedig sérülésmentesen elháríthatóak. A résztvevők saját motorjaikat használva megismerhetik önmaguk és járművük tulajdonságait és határait, így azokat tiszteletben tartva, a tréning végeztével a korábbiaknál tudatosabban, így biztonságosabban vezethetnek a közúti forgalomban... Az a tanulóvezető, aki a kötelező 26 óra levezetése után megszerzi vezetői engedélyét, az tényleg jól kezeli a motorkerékpárját? Valószínűleg nem. Nagy gyakorlatra biztosan nem, rutinra meg főként nem tett szert a kötelező oktatás során. A kötelező vezetési órák számát az autósiskola nem emelheti fel. Ezért a legoptimálisabb megoldás a vezetéstechnikai tréningen való részvétel, mely szabadon választható, nem törvényileg előírt képzés. A vezetéstechnikai tréningek rendkívüli szükségszerűségét indokolttá teszi mind a friss motoros-jogosítvánnyal rendelkezők táborának ugrásszerű létszámnövekedése, mind az általuk elérhető motorkerékpárok rendkívüli teljesítménye. A tréning célja, egy olyan motorkezelési tudás átadása, mely segítségével a balesetek megelőzhetők, a kialakult veszélyhelyzetek pedig sérülésmentesen elháríthatók. A résztvevők saját motorjaikat használva megismerhetik önmaguk és járművük tulajdonságait és határait, így azokat tiszteletben tartva, a tréning végeztével a korábbiaknál tudatosabban, így biztonságosabban vezethetnek a közúti forgalomban. Tapasztalatunk szerint a motoros tanulók sokszor a saját, vagy csak a képzelt korlátaikba ütköznek az autósiskolai gyakorlati oktatás során. Azt gondolják, hogy nem lehet jobban manőverezni, biztosabban dönteni stb. Ez a hiedelem azonban veszélyhelyzet során végzetes lehet. 2013. évtől kezdve tartunk vezetéstechnikai tréninget az országban több helyen kezdőknek és haladóknak egyaránt. Az általunk használt tréning anyagát több olyan feladatsor alkotja, amelyet maguknak a motoros rendőröknek, így instruktorainknak is el kellett sajátítaniuk kiképzésük során. Olyan alapvető feladatokról van szó, amelyet egy utcai motorosnak is rutinszerűen el kell sajátítania ahhoz, hogy egy-egy váratlan helyzetben is ura maradhasson járművének. Nyilván keveseknek jut eszébe önszántából felállni a motoron vagy elengedett kormánnyal motorozni. Azonban nagy szükség lehet erre a fajta tudásra is, ha például rossz minőségű úton kell megőrizni a motor egyensúlyát, vagy egy szorult helyzetében egy darazsat kell a bukósisakból kiszabadítani. Az oktatás során főképp az egyensúlyt javító és olyan járműkezelési feladatok kerülnek előtérbe, amelyek segítségével a motoros közelebbi kapcsolatba kerülhet motorjával és ahogyan az iskolánk neve is mutatja Full Controll-t, azaz teljes felügyeletet élvezhet gépjárműve felett.
Programunk célja, egy olyan motorkezelési tudás átadása, mely segítségével a balesetek megelőzhetőek,
a kialakult veszélyhelyzetek pedig sérülésmentesen elháríthatóak. A résztvevők saját motorjaikat használva
megismerhetik önmaguk és járművük tulajdonságait és határait, így azokat tiszteletben tartva, a tréning végeztével
a korábbiaknál tudatosabban, így biztonságosabban vezethetnek a közúti forgalomban.
Az a tanulóvezető, aki a kötelező 26 óra levezetése után megszerzi vezetői engedélyét, az tényleg jól kezeli a motorkerékpárját?
Valószínűleg nem. Nagy gyakorlatra biztosan nem, rutinra meg főként nem tett szert a kötelező oktatás során.
A kötelező vezetési órák számát az autósiskola nem emelheti fel. Ezért a legoptimálisabb megoldás a vezetéstechnikai tréningen való részvétel,
mely szabadon választható, nem törvényileg előírt képzés. A vezetéstechnikai tréningek rendkívüli szükségszerűségét indokolttá teszi
mind a friss motoros-jogosítvánnyal rendelkezők táborának ugrásszerű létszámnövekedése, mind az általuk elérhető motorkerékpárok rendkívüli teljesítménye.
A tréning célja, egy olyan motorkezelési tudás átadása, mely segítségével a balesetek megelőzhetők, a kialakult veszélyhelyzetek pedig sérülésmentesen elháríthatók.
A résztvevők saját motorjaikat használva megismerhetik önmaguk és járművük tulajdonságait és határait, így azokat tiszteletben tartva,
a tréning végeztével a korábbiaknál tudatosabban, így biztonságosabban vezethetnek a közúti forgalomban. Tapasztalatunk szerint a motoros tanulók sokszor
a saját, vagy csak a képzelt korlátaikba ütköznek az autósiskolai gyakorlati oktatás során. Azt gondolják, hogy nem lehet jobban manőverezni,
biztosabban dönteni stb. Ez a hiedelem azonban veszélyhelyzet során végzetes lehet.
2013. évtől kezdve tartunk vezetéstechnikai tréninget az országban több helyen kezdőknek és haladóknak egyaránt.
Az általunk használt tréning anyagát több olyan feladatsor alkotja,
amelyet maguknak a motoros rendőröknek, így instruktorainknak is el kellett sajátítaniuk kiképzésük során.
Olyan alapvető feladatokról van szó, amelyet egy utcai motorosnak is rutinszerűen el kell sajátítania ahhoz, hogy egy-egy váratlan helyzetben
is ura maradhasson járművének. Nyilván keveseknek jut eszébe önszántából felállni a motoron vagy elengedett kormánnyal motorozni.
Azonban nagy szükség lehet erre a fajta tudásra is, ha például rossz minőségű úton kell megőrizni a motor egyensúlyát,
vagy egy szorult helyzetében egy darazsat kell a bukósisakból kiszabadítani.
Az oktatás során főképp az egyensúlyt javító és olyan járműkezelési feladatok kerülnek előtérbe, amelyek segítségével
a motoros közelebbi kapcsolatba kerülhet motorjával és ahogyan az iskolánk neve is mutatja FullControl-t, azaz teljes felügyeletet élvezhet gépjárműve felett.